vrijdag 3 april 2015

Gezichtsverzorging: welke reinigingsproducten gebruik ik?

Hoi allemaal! De laatste tijd ben ik mij steeds meer aan het verdiepen in het reinigen van mijn gezicht. En dan heb ik het niet alleen over alle make-up eraf halen met een vochtig doekje, maar meer dan dat. 's Avonds ben ik meestal te lui om mijn gezicht extra te verzorgen, maar vind dat ik het toch echt vaker moet gaan doen. Daarom heb ik laatst een aantal producten gekocht om ermee te beginnen en leek het mij wel leuk om er wat over te schrijven voor jullie! Dus ben jij benieuwd naar hoe ik mijn gezicht elke ochtend en avond verzorg? Lees dan vooral verder.

Jullie kennen het vast allemaal wel. 's Avonds heb je totaal geen zin om je make-up eraf te halen en wil je het liefst gewoon met alles erop er eraan je bed in duiken. Ik ken het in ieder geval wel. Ondanks dat ik elke dag niet veel make-up gebruik, vind ik het toch wel belangrijk om mijn gezicht goed te blijven verzorgen. Normaal haal ik het er altijd af met vochtige reinigingsdoekjes van de Primark of van de Kruidvat, maar ik vond het tijd worden voor wat extra verzorging. Want als ik mijn gezicht alleen schoon maakte met een vochtig reinigingsdoekje werd ik de volgende ochtend alsnog wakker met restjes mascara onder mijn ogen. Met een vochtig reinigingsdoekje haal je lang niet alles eraf. Daarom ben ik naar de Hema geweest waar ik een paar producten heb gehaald om mijn gezicht extra mee te reinigen.

Maar wat gebruik ik dan allemaal? Het lijkt veel, maar dat valt wel mee. Ik gebruik nog steeds vochtige reinigingsdoekjes van de Kruidvat. Dit gebruik ik als een soort ''basis''. Hiermee haal ik de meeste make-up eraf. Ik gebruikte eerst continu de make-up doekjes van Primark, maar ben overgestapt naar deze van de Kruidvat. Ik gebruik de Kruidvat Extra Soft reinigingsdoekjes die €1,89 kosten. Bij de Primark had je normaal 2 pakjes voor €1,50, maar vond die toch niet zo goed werken. Deze van de Kruidvat werken erg goed en doordat de doekjes ook extra soft zijn, wordt mijn huid er ook niet zo ruw van na het reinigen.


Dan daarna belanden we bij het gedeelte waar elk meisje eigenlijk zo'n beetje te lui voor is. Namelijk het reinigen met een reinigingsmelk en met een tonic. Dit doe ik dus altijd nadat ik mijn make-up voor het grootste gedeelte eraf heb gehaald met de reinigingsdoekjes van de Kruidvat. Het verzorgt mijn huid extra goed en laat mijn huid ook zacht aanvoelen. De reinigingsmelk en de tonic kosten allebei €1,95 bij de Hema. Een top prijsje, toch? Op de foto zie je ook een dagcrème van de Hema. Deze gebruik ik alleen 's ochtends voordat ik mijn make-up ga aanbrengen. Deze crème kost €2,95. Het reinigen van mijn gezicht met de reinigingsmelk en de tonic doe ik gewoon met wattenschijfjes.


Als ik zin heb om 's avonds mijn huid nog wat extra te verwennen en ik heb er genoeg tijd voor over, breng ik vaak nog een peel off masker aan. Deze had ik vorig jaar voor mijn verjaardag gehad en ik gebruik hem nog steeds. Meestal breng ik hem 1 keer in de week aan, soms 2 keer. Ligt er net aan hoeveel tijd ik er voor over heb. Dit is de Freeman Pomegranate Facial Revealing Peel-Off masker en deze kan je bij de Kruidvat kopen voor €3,99. Ik heb hem inmiddels al bijna een jaar en hij begint nu pas op te raken. Ze hebben nog verschillende soorten van deze masker en ik ga binnenkort maar even kijken voor vervanging!


Dit waren dan de reinigingsproducten die ik altijd gebruik. Ik heb nog wel wat meer producten liggen, maar die gebruik ik (bijna) nooit meer. Ik zou die er ook wel in kunnen zetten, maar dan zou het artikel wel echt te lang worden. Dit zijn ook echt mijn favorieten producten om mijn gezicht mee te reinigen en wat extra verzorging te geven. Ze zijn ook lekker budget-proof, daar houden wij allemaal wel van ;). Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! Laat even in de comments weten of jij elke dag je gezicht goed reinigt en welke producten jij dan gebruikt.

xoxo' Chelsey
@xChelseyy_

Geen opmerkingen:

Een reactie posten