zaterdag 14 maart 2015

3 recepten met Nutella

Ben je ook zo'n grote Nutella liefhebber als ons? Dan is dit artikel ideaal voor jou. Vandaag laat ik jullie drie recepten zien met Nutella. Ik ben dol op bakken en variëren met eten, dus wil ik graag mijn lekkerste recepten met jullie delen. Lees gauw verder ;)



1. Nutella cake in een mok.
Wij zijn dol op cake en Nutella. Die combinatie is natuurlijk perfect! Plus, hij is ook snel klaar. Ideaal om jezelf te verwennen tijdens me-time. Maar wat heb je allemaal nodig? Ik zal hier even het recept plaatsen en in stappen uitleggen, maar op mijn eigen blog heb ik een uitgebreid artikel geschreven over het maken van de cake en een sfeervideo. Als je die wilt lezen, klik dan hier.

Wat heb je allemaal nodig?
- 4 eetlepels bloem
- 1 zakje vanille suiker
- 1 eetlepel zonnebloem olie
- 1 eetlepel cacao poeder
- 1 thee lepel bakpoeder
- 2 eetlepels melk
- 1 ei
- 3 eetlepels Nutella

En zo maak je het!
Stap 1: Doe het ei, 2 eetlepels melk, 1 eetlepel zonnebloem olie en de 3 eetlepels Nutella in de mok. Dit roer je dan goed door elkaar met een vork.

Stap 2: Dan doe je de 4 eetlepels bloem en de 1 eetlepel cacao poeder erbij. Ik heb de bloem en cacao poeder wel eerst gezeefd, omdat je anders klonten krijgt! Als je de bloem en cacao poeder er ook bij hebt gedaan, roer je dit weer goed door met een vork. Trouwens, zoals je kunt zien op de foto hieronder, ben ik toch gegaan voor een grotere mok. Dat vond ik toch wat handiger om mee te werken.

Stap 3: Voeg als laatste nog het zakje vanille suiker en de thee lepel bakpoeder toe. Dit roer je ook weer goed stevig door.

Stap 4: Zet de mok in de magnetron voor 1 minuut. Als je cake dan nog niet helemaal goed is, doe je telkens nog 10 seconden erbij totdat jij denkt dat hij goed is.

Stap 5: En opeten maar! De cake is het lekkerst als je hem meteen op eet. Als je hem nog een dag zou bewaren of een paar uurtjes later zou opeten, wordt hij droog en (vind ik) is hij niet meer zo lekker.


2. Warme Nutella chocolademelk.
Dit recept is erg makkelijk om te maken, maar zó lekker! Vooral als het buiten koud is en je jezelf wilt opwarmen met iets heerlijk warms. Dan kan ik je zeker de warme chocolademelk met Nutella aanraden. Ook deze is weer snel te maken. Dus wil jij een keer wat anders proberen dan gewone warme chocolademelk? Hier komt het recept!

Wat heb je allemaal nodig?
- 200 ml melk
- 2 eetlepels Nutella
- Slagroom en/of marshmallows (eventueel)


En zo maak je het!
Stap 1. Verwarm de melk in de magnetron of in een pannetje op het vuur. Ik vind het zelf het handigst om de melk op te warmen in een pannetje, maar het ligt geheel aan jou natuurlijk. Als je de melk verwarmt in de magnetron zet je hem eerst 1 minuut erin, daarna roer je de melk nog een beetje door en doe je hem telkens erin voor 30 seconden totdat jij de melk warm genoeg vindt. Het roeren door de melk is wel belangrijk om velletjes te voorkomen. Als je de melk verwarmt in een pannetje, volg je eigenlijk zo'n beetje hetzelfde proces. Je moet goed blijven roeren door de melk totdat je denkt dat de melk warm genoeg is.

Stap 2. Als de melk warm is, doe je de 2 eetlepels Nutella erin en roer je goed door. 

Stap 3. En tot slot kan je hem ook nog afmaken met een heerlijke dot slagroom! Maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf bepalen ;)


3. Tosti Nutella met Marshmallows.
      Wat heb je allemaal nodig?
- 2 sneetjes bruin / wit brood (wat je zelf lekkerder vindt)
- Nutella
- Marshmallows
- tosti apparaat of gewoon in een pan

Stap 1. Smeer wat Nutella op beide broodjes. Ik vind het heerlijk om er een lekker dik laagje op te doen, maar dat is natuurlijk geheel aan jou!

Stap 2. Verdeel een paar marshmallows over 1 broodje. Als je ze te groot vindt, kan je ze eventueel nog door het midden breken. Dit heb ik zelf niet gedaan.

Stap 3. Doe het andere broodje bovenop het broodje met de marshmallows erop en doe hem in je tosti apparaat. Bij mij was hij na ongeveer 4/5 minuten al klaar. Dit kan wel per apparaat verschillen, dus blijf er bij staan en hou het goed in de gaten!

Stap 4. Tot slot haal je je tosti uit het apparaat en snij je hem doormidden, net wat je zelf het prettigst vind eten. En dan ben je klaar! Je hoeft er nu alleen nog van te genieten.


Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Ik vind ze alle drie echt heerlijk! Laat in de comments achter of jij van plan bent om een van deze recepten te proberen of misschien zelfs al een keer hebt geprobeerd!

xoxo' Chelsey
@xChelseyy_

-


-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten