woensdag 4 maart 2015

De Lash Princess mascara's van Essence - REVIEW / VERGELIJKING

Hoi allemaal! Zoals jullie misschien wel weten, heeft Essence een nieuwe Lash Princess mascara uitgebracht. Maar daarvoor hadden ze ook al een Lash Princess mascara uitgebracht. Die had ik een tijdje geleden gekocht. Vera van Vera Camilla gebruikt hem ook vaak, dus was ik erg benieuwd naar die mascara. Nu de nieuwe collectie van Essence uit is, is er ook weer een nieuwe mascara. Ik dacht in eerste instantie dat de twee Lash Princess mascara's gewoon hetzelfde waren, dat het enige verschil de kleur van de verpakking is. Daarom wilde ik eerst een vergelijking post schrijven, totdat ik zag dat de ''oude'' versie een volume mascara is en de nieuwe een false lash effect mascara. Toch ga ik een review schrijven over beide mascara's en ze ook met elkaar vergelijken!



De eerste versie is de volume mascara. Deze mascara belooft je wimpers meer volume te geven. Deze had ik een heel tijdje geleden gekocht, maar niet super veel gebruikt. Het speciale aan dit product, is dat het borsteltje een beetje gebogen is.Ik moest wel echt voorzichtig zijn met deze mascara, anders werden mijn wimpers te klonterig. En wat mij ook opviel, is dat hij aan de ene kant wel goed zijn werk doet, maar aan de andere kant weer wat minder. Maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen, omdat ik mijn wimpers niet goed had gekruld!


Verder vind ik het een prima mascara en het gebogen borsteltje vind ik ook erg praktisch. Vroeger boog ik namelijk zelf mijn borsteltjes een beetje om, maar dit is natuurlijk wat handiger. Het borsteltje laat ik wat later zien als ik de twee mascara's met elkaar ga vergelijken!

Voorkant

Achterkant
En dan nu de false lash effect mascara van de Lash Princess mascara's. Toen ik hem zag in de unboxing video van Vera Camilla dacht ik in eerste instantie dat het gewoon dezelfde mascara was, maar dan alleen in een ander kleurtje verpakt. Toen ik hem eenmaal kocht, zag ik al dat dit een false lash effect mascara is. Terwijl de eerste Lash Princess mascara een volume mascara is. Toch niet helemaal hetzelfde! Ook het borsteltje is anders. Van de volume mascara is het borsteltje een beetje omgebogen wat zorgt voor extra volume. Het borsteltje van de false lash effect mascara is een normaal borsteltje. Niks speciaals aan.


Ik vind wel dat hij goed werkt. Hij zorgt dan niet voor extra volume, maar maakt mijn wimpers wel langer. En hij klont ook niet zo erg als de volume mascara.

Voorkant

Achterkant
Dan ga ik nu de twee mascara's met elkaar vergelijken! Welke vind ik beter? Wat zijn nou de verschillen? En wat zijn de overeenkomsten? Laten we ze allemaal maar even op een rijtje zetten.
Als eerste de overeenkomsten. Eigenlijk is er bij mij maar 1 ding opgevallen waarin ze hetzelfde zijn. Het design is hetzelfde. Allebei de mascara's zien er erg leuk en schattig uit met de hartjes en strikjes. En ze zijn natuurlijk allebei van de Lash Princess collectie. Ik zou ook nog de overeenkomst kunnen noemen dat ze allebei zwart van kleur zijn, maar dat ligt zelf wel een beetje voor de hand ;).
Er zijn genoeg verschillen, omdat het uiteindelijk toch twee totaal andere mascara's zijn. De ene zorgt voor meer volume, de ander voor een valse wimper effect. De kleur van het design is anders en de borsteltjes zijn anders.


Zoals je kunt zien zijn de borsteltjes totaal anders. Beide hebben hun eigen functie. Het borsteltje van de volume mascara is zo gebogen, waardoor je wimpers meer volume zullen krijgen. Super handig! Het enige nadeel aan deze, is dat je wimpers al snel klonterig kunnen worden. Verder niks op aan te merken!
Het borsteltje van de false lash effect mascara is een ''normale'' borsteltje, maar werkt prima! Hij zorgt dan weer niet echt voor een valse wimper effect, maar is wel prettig om mee te werken. Plus, hij zorgt niet zo erg voor klonten als de volume mascara.


Maar welke vind ik nou beter? Hmmm.. dat vind ik best wel een lastige. Allebei de mascara's hebben wel hun nadelen en voordelen. Maar ik denk dat ik dan toch ga voor de nieuwere Lash Princess mascara, de false lash effect mascara. Ik vind hem gewoon erg fijn om mee te werken. Ik houd ook totaal niet van klonterige wimpers, je kent ze wel. Van die ''spinnenpoten'' wimpers. Nee, daar ben ik totaal geen fan van. Ik zou dan toch echt de false lash effect mascara boven de volume mascara kiezen. Maar zoals ik al zei, zijn beide mascara's prima!

De Lash Princess false lash effect mascara heb ik gekocht bij de Kruidvat voor €3,39. De Lash Princess volume mascara had ik een tijdje geleden tijdens een actie. Ik kreeg voor een leuk prijsje er ook een gratis eyeliner bij. En volgens mij is de volume mascara in de meeste Kruidvat filialen ook niet meer verkrijgbaar, maar je kan hem waarschijnlijk wel nog online bestellen! Ook deze kost €3,39.

xoxo' Chelsey
@xChelseyy_

Geen opmerkingen:

Een reactie posten