donderdag 26 februari 2015

Koffie / Thee - TAG

Vandaag doen wij de koffie /thee tag die wij ook al voorbij zagen komen op Teskuh.nl. Aangezien wij allebei liefhebbers zijn van koffie en thee, wilden wij deze graag samen doen. We hebben een leuk plekje opgezocht om samen een kopje koffie te drinken en zijn hem samen maar gaan invullen.


Met wie dronk jij je eerste kopje koffie? En je eerste kop thee? Hoe smaakte dat?
Charlotte:  Dat is heel lang geleden, ik zou niet weten hoe oud ik was ik denk zelf iets van 6 jaar toen ik mijn eerste kopje thee dronk, met suiker en melk dat vond ik toen het lekkerst. Mijn eerste kopje koffie zal rond mijn twaalfde zijn geweest, ik weet nog dat ik dat erg lekker vond.
Chelsey: Ik was erg klein toen ik voor het eerst thee dronk. Volgens mij was het zelfs in de kleuterklas. Af en toe werden er een paar kinderen uit de klas gehaald om ergens spelletjes te gaan spelen. Daar kreeg je dan altijd een kop thee met een koekje.Ik vond het echt heerlijk en wilde altijd meer. Mijn eerste kop koffie zou ik echt niet weten. Ik denk wel dat mijn eerste kop koffie met mijn oma en moeder was. Hun drinken heel vaak koffie en ik was toen altijd zo benieuwd naar hoe het smaakte. De eerste paar keren toen ik het dronk vond ik het niet lekker, maar dat is logisch. Ik was nog hartstikke jong. Maar nu start ik elke dag met een lekkere kop koffie!

Met wie drink jij graag koffie of thee?
Charlotte: Ik drink niet echt specifiek met iemand thee maar ik vind het wel fijn om met mijn moeder thee te drinken, maar alleen vind ik ook heerlijk. En met Chelsey af en toe, dan spreken we ergens af in de stad en drinken we lekker thee of koffie.
Chelsey: Het maakt mij eigenlijk niet echt uit met wie ik koffie of thee drink. Meestal drink ik in mijn eentje koffie of thee. Vaak 's ochtends voordat ik naar mijn stage of school ga, drink ik koffie met mijn oma. En zoals Charlotte ook al vertelde, spreken we wel eens af in de stad om samen wat lekkers te gaan drinken.


Wat is je favoriete koffie? En je favoriete thee?
Charlotte: Mijn favoriete koffie is denk ik een latte machiato of gewoon een cappucino. Mijn favoriete thee, ik heb er meerdere ik drink standaard groene thee met citroen, maar ik vind rooibos, winter thee en Orange Jäpur ook erg lekker die is van Lipton.
Chelsey: Op dit moment drink ik een mochaccino bij de Bagels & Beans, dit is toch echt meteen mijn favoriete koffie geworden. Mijn favoriete thee is op dit moment de Winter Glow van Pickwick.

Wat is je favoriete koffie/theemerk?
Charlotte: Ik drink eigenlijk altijd thee van Pickwick en sinds kort ben ik er achter gekomen dat Lipton ook veel lekkere smaakjes hebben.
Chelsey: Ik heb eigenlijk geen favoriete koffiemerk, maar wel een favoriete theemerk. Dat is uiteraard, net zoals Charlotte, Pickwick.

Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?
Charlotte: Ik probeer niet heel vaak nieuwe smaken uit, maar als ik zie in de winkel dat er een nieuwe smaak thee is wil ik die graag uitproberen en probeer ik dat ook. Verder qua koffie als ik ergens anders koffie drink en je hebt er verschillende soorten smaken probeer ik dat wel eens.
Chelsey: Ik probeer best vaak nieuwe soorten en smaken uit. Als ik een tijdje continu dezelfde soort of smaak drink, verveeld het mij en vind ik hem niet meer zo erg lekker. Ik ontdek graag nieuwe soorten en smaken.


Heb je aparte soorten soorten/smaken in huis voor je gasten?
Charlotte: Voor de thee hebben wij een hele doos vol met thee smaakjes, verder qua koffie hebben  we niet echt verschillende smaken. Mijn vader maakt altijd hele lekkere cappucino  met verse melk, heerlijk!
Chelsey: Eigenlijk niet echt, het zijn meestal beetje de standaard smaken die wij in huis hebben.

Waar koop jij je koffie en thee?
Charlotte: Gewoon bij de supermarkt, ik zou wel is ergens losse thee willen kopen dat lijkt me super lekker!
Chelsey: Gewoon in de supermarkt! Maar zou wel graag eens zo'n pak koffie willen halen bij de Starbucks.

Hoe drink jij je standaard koffie/thee?
Charlotte: In mijn koffie doe ik altijd warme, opgeklopte melk en een schepje suiker. En in mijn thee doe ik vrijwel altijd niks, als ik last van mijn keel heb en ik drink rooibos thee doe ik er wel is honing in maar dit is echt bijna nooit.
Chelsey: In de koffie doe ik altijd een beetje koffiemelk en 1 schep suiker. In de thee doe ik niks, anders vind ik het te zoet en dat vind ik weer niet zo lekker.


Wat vind jij het lekkerst bij de koffie of thee?
Charlotte:  Bij de koffie heb ik niet echt iets speciaals wat ik lekker vind, maar als ik echt moet kiezen vind ik een stukje appeltaart wel erg lekker. Bij de thee vind ik een stroopwafel lekker het zelfde als Chelsey zodat de stroop een beetje smelt of een biscuitje die je er in kan dippen.
Chelsey: Bij de koffie van die echte jodenkoeken, die doop ik dan graag in de koffie. En bij de thee het liefst stroopwafels. Ik leg dan altijd een stroopwafel boven op het kopje zodat hij verwarmt op en dan eet ik hem lekker op.

Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?
Charlotte: Mmm...hier heb ik lang over na moeten denken maar dan ga ik toch voor nooit meer koffie. Ik drink koffie alleen als ik erg moe ben en thee kan je eigenlijk wel onbeperkt drinken want het is gewoon heet water met een smaakje, dus dan kies ik voor nooit meer koffie
Chelsey: Dit is wel echt een gemene inderdaad. Wat ik wel vaak heb, is dat ik misselijk wordt van koffie in de ochtend en dat ik dan vaak erge buikpijn krijg. Dus dan zou ik zeggen nooit meer koffie.



xoxo' Charlotte & Chelsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten